Niedziela Łódzka

Łódź: wakacji czas, radości czas!

archidiecezja łódzka

Archiwum prywatne

50-osobowa grupa dzieci i młodzieży ze Scholi Jezusowe Promyki i Promyczki oraz ministrantów wraz z s. Etieną, ks. Andrzejem Ścieszko – proboszczem parafii Ksawerów oraz Opiekunkami, wyruszyła w Bieszczady! Wakacyjne i zimowe wyjazdy stały się już coroczną tradycją w parafii Ksawerów.

Tym razem celem wakacyjnej wyprawy było Lesko, Polańczyk i Berezka. Podróż autokarem upłynęła w rozmodlonej i śpiewającej atmosferze, a wieczorem uczestnicy dotarli do Leska. Wieczór był czasem odpoczynku na punkcie widokowym Baszta, a całość zwieńczyła modlitwa podczas Apelu Jasnogórskiego.

Kolejne dni upływały na pielgrzymich szlakach. Niedzielny dzień rozpoczął się Mszą św., po której młodzież wykonała koncert w kościele p.w. Narodzenia N.M.P. Tego dnia zdobyliśmy m.in. szczyt Korbania, nawiedziliśmy kapliczkę na przełęczy Hyrcza oraz Cerkiew grekokatolicką w Łopience. Podziwialiśmy widoki Rezerwatu Przyrody Koziniec. Nasza wakacyjna przygoda obfitowała w rozmaite atrakcje. Byliśmy na zaporze wodnej w Solinie, a podczas spacerów dotarliśmy również do źródełka Leskiego znanego ze swych leczniczych właściwości. Krajobrazy jeziora Solińskiego podziwialiśmy z pokładu jachtu Ekomarina. Wyruszyliśmy też do Zagórza, gdzie w stronę ruin klasztoru Karmelitów Bosych prowadziła nas Droga Krzyżowa, której stacje zostały wykonane przez bieszczadzkich artystów.

W Centrum Kultury Foresterium poznaliśmy historię klasztoru. Na koniec spaceru udaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Nowego Życia. Pośród wielu atrakcji nie zabrakło też czasu na zabawy: na basenie Aquarius w Lesku, podczas spływu pontonami na rzece San, w trakcie wieczornych zabaw i gry w kręgle, a także na lodach i przy wspólnym ognisku.

Każdy dzień zaczynaliśmy Mszą św. i kończyliśmy modlitwą. Pamiętaliśmy, aby podziękować Panu Bogu za piękną przyrodę, otaczającą nas aurę przyjaźni i miłości oraz bezpieczne podróże. Nasze wakacyjne przygody stanowiły świadectwo solidarności dzieci i młodzieży. W duchu wzajemnej życzliwości i szacunku spędziliśmy siedem dni w otoczeniu przepięknej natury prowadzeni na pielgrzymich szlakach przez bieszczadzkie Anioły.

Wyjazd nie byłby możliwy bez zaangażowania księdza proboszcza, wójta, parafian, a przede wszystkim s. Etieny, która jest główną organizatorką wakacyjnych przygód.

2024-08-07 09:00

Wolbórz: Koncentracja na Miłość

archidiecezja łódzka

Archiwum Parafii

Przy ołtarzu Kościoła św. Mikołaja, z relikwiami Jana Pawła II, pojawiło się drzewko miłosierdzia, na którym są zawieszone serduszka z imieniem i wiekiem każdego podopiecznego domu dziecka, dla którego chętne osoby mogą przygotować świąteczną paczkę.

Martwy mężczyzna w mieszkaniu wikariusza w Drobinie – komunikat płockiej Kurii

2024-09-08 12:38

komunikat

Red.

W mieszkaniu wikariusza parafii w Drobinie znaleziono ciało mężczyzny. - Natychmiast po otrzymaniu informacji z parafii, biskup płocki pojechał na miejsce zdarzenia i podjął kroki zmierzające do wyjaśnienia tej dramatycznej sytuacji - głosi przekazany KAI komunikat Kurii Diecezjalnej w Płocku.

„Łączymy się w bólu z rodziną zmarłego. Wyrażamy głębokie ubolewanie i smutek z powodu tej tragedii” - czytamy w komunikacie płockiej Kurii.

Zespół powołany przez biskupa płockiego będzie wyjaśniał sprawę śmierci w Drobinie

2024-09-09 17:43

śmierć

Red.

Biskup płocki Szymon Stułkowski powołał zespół, który zajmie się wyjaśnieniem, w jakich okolicznościach 7 września w mieszkaniu wikariusza w Drobinie doszło do śmierci mężczyzny. Efekty pracy tego zespołu zostaną udokumentowane i zgodnie z prawem kanonicznym przekazane do Stolicy Apostolskiej. Mówi o tym wydany dziś komunikat płockiej kurii.

W sobotę 7 września około godz. 18.00 do Komendy Miejskiej Policji w Płocku wpłynęło zgłoszenie dotyczące znalezienia martwego mężczyzny w mieszkaniu zajmowanym przez wikariusza parafii w Drobinie. Na miejscu zjawili się policjanci i prokurator, lekarz potwierdził zgon. Na ciele mężczyzny nie było obrażeń. Nikt nie został zatrzymany.