Po przerwie spowodowanej pandemią powrócono do wiosennego spotkania młodzieży, które nawiązuje do zapoczątkowanych przez św. Jana Pawła II dni młodych katolików na rozpoczęcie Wielkiego Tygodnia.
Po wysłuchaniu Ewangelii o wjeździe Jezusa do Jerozolimy i poświęceniu palm uczestnicy uroczystości przeszli ulicami kaszubskiej Kościerzyny na pl. Jana Pawła II przy sanktuarium Królowej Rodzin.
W homilii biskup pelpliński Ryszard Kasyna przypomniał, że „czasy się zmieniły, ale kalwaria w jakimś sensie pozostała”. Zaapelował, żeby przyjmować życie „jako wezwanie do miłości, czyli do przekraczania siebie i życia w pełni”. Zachęcił młodzież: „żyjcie z pasją”. W odniesieniu do pandemii i związanej z nią stagnacji postulował o to, aby przeciwstawić się „narastającej u młodych depresji”, oraz wyraził nadzieję, że młodzież „się obudzi” w ramach struktur parafialnych i różnych grup formacyjnych, „żeby nie zatracić relacji z Bogiem i z drugim człowiekiem”.
Mówiąc o współczesnych zagrożeniach, ksiądz biskup przypomniał, że „wolność, którą przyniósł Jezus, nie jest dowolnością, ale możliwością dokonywania wyborów i stawania po stronie życia oraz podejmowania decyzji owocujących dobrem”. Prosił również młodzież, aby z przekonaniem przyjęła Osobę i naukę Jezusa, by poszła z doświadczeniem wiary do swoich rówieśników. „Liczę na wasze świadectwo” – dodał.
Uczestnicy spotkania wzięli udział w koncercie ewangelizacyjnym w wykonaniu zespołu Jastra.
Serwis informacyjny na s. IX i XII przygotowały J.M. i K.M.
Jak zwyciężać zło dobrem we współczesnych czasach? - zastanawiali się uczestnicy IV Szkoły Letniej księdza Jerzego Popiełuszki. Odbyła się ona w dniach 13-18 sierpnia w Warszawie.
Organizatorem wydarzenia było Muzeum księdza Jerzego Popiełuszki w Warszawie. Uczestniczyło w nim czterdzieści pięć osób i dbyło się pod hasłem „Ludzi dobywa się otwartym sercem a nie zaciśniętą pięścią”. W ciągu pięciu dni uczniowie i nauczyciele szkół średnich z całej Polski poznawali historię i nauczanie legendarnego kapelana Solidarności.
O Marii z Magdali wiemy jedynie tyle, że Jezus wkroczył w jej życie, uwalniając ją od siedmiu złych duchów. Owa liczba podkreśla wielki ciężar, który zdjął z niej Zbawiciel, i niezwykłą przemianę, jaka w niej nastąpiła.
Maria Magdalena, a raczej Maria z Magdali, bo tak naprawdę po imieniu świętej Ewangelia wspomina miejscowość, z której owa kobieta pochodziła. Czyni tak, by odróżnić ją od innych Marii, które wspominane są w jej tekstach, poczynając od Matki Jezusa. Imię Maria było bowiem równie popularne w czasach biblijnych jak dziś. My posługujemy się jego greckim brzmieniem. W języku aramejskim wymawiano je jako „Mariam”, zaś po hebrajsku „Miriam”. Jak zatem zwracano się do naszej bohaterki? Pewnie zależało to od sytuacji i od tego, kto ją spotykał. Dla nas jej imię zostało zachowane w grece, gdyż w tym języku spisano teksty natchnione Nowego Testamentu. Nie jest też jednoznaczna treść, która kryje się pod tym imieniem. Może ono określać gorycz lub smutek, a także odpowiadać słowu „pani”. Może również oznaczać przyczynę radości lub ukochaną (przez Jahwe). To ostatnie znaczenie jest dość niepewne i opiera się na związkach z egipskim słowem mrjt – ukochana. Które z nich wiąże się z kobietą, o której opowiada Ewangelia? Czy znajdziemy jedno właściwe, czy też wszystkie po trochu oddają dzieje jej życia: te związane z goryczą i bólem doświadczenia zła, te naznaczone radością uwolnienia z sideł szatana, i te, w których odnalazła głębię i piękno miłości Boga? Tu pozostawmy każdemu miejsce na własną odpowiedź.
– Nigdy nie zrobiłem niczego niezgodnego z prawdą i nie zamierzam zamiatać spraw pod dywan – mówi bp Sławomir Oder, przewodniczący zespołu ds. opracowania dokumentów komisji badającej wykorzystywanie seksualne w rozmowie z „Niedzielą”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.