Reklama

Niedziela Wrocławska

Trwać na adoracji

Za nami II Kongres Wieczystej Adoracji, który odbył się we Wrocławiu. Przez trzy dni można było wysłuchać wykładów, uczestniczyć w Eucharystii i przede wszystkim adorować Pana Jezusa w Najświętszym Sakramencie.

Niedziela wrocławska 20/2024, str. VI

[ TEMATY ]

Wrocław

Ks. Łukasz Romańczuk/Niedziela

Jednym z prelegentów był ks. Robert Skrzypczak

Jednym z prelegentów był ks. Robert Skrzypczak

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Z powodów zdrowotnych nie przyjechał kard. Robert Sarah, ale wierni usłyszeli jego homilię i rozesłanie napisane specjalnie na tę okazję. Odczytał je ks. Piotr Wiśniowski z telewizji EWTN.

– Jezus wstąpił do sanktuarium Nieba, sanktuarium nie ręką ludzką uczynione, jak nasze bazyliki i kościoły. A jednak za każdym razem, gdy sprawujemy święta liturgię, jesteśmy niejako zaangażowani w tę samą tajemnicę wniebowstąpienia. Czyż w każdą niedzielę, gdy wchodzimy do naszych kościołów, nie jesteśmy przyjmowani przed obliczem Boga? Czy nie przeżywamy razem z Jezusem tajemnicy Wniebowstąpienia? Z ambony, jak z góry przemawia do swoich uczniów i ich błogosławi. A czyż obłok, który go okrył, nie jest podobny do obłoku kadzidła? – napisał kard. Sarah.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

– Wniebowstąpienie Jezusa nie oznacza, że oddalił się On od swoich uczniów. Oznacza raczej, że dołączył do Ojca i zajął miejsce obok niego w chwale. Oznacza wejście w definitywną relację z Bogiem. Zaś niebo nie może być rozumiane tylko w sensie przestrzennym. Jeśli chcemy to zrozumieć w ten sposób, to oznacza, że Jezus jest obecny wszędzie. Tak jak niebo nas ogarnia i otacza, tak Pan wstępuje do nieba, ogarnia i otacza nas wszystkich. Ogarnia i otacza całą ziemię. Nie jest to zatem oddalenie się, ale bliskość szersza i bardziej angażująca – tłumaczył emerytowany prefekt Kongregacji ds. Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów.

Reklama

Podkreślił, że istnieje związek między życiem ziemskim a niebieskim, a Wniebowstąpienie pokazuje nam przyszłość, którą Bóg przygotował dla swoich dzieci. Wniebowstąpienie jest także momentem, w którym Kościół odnajduje siebie jako wspólnotę głoszącą zbawienie. – Kościół nieustannie zadaje sobie pytanie, jak głosić Ewangelię wszelkiemu stworzeniu. Wczoraj obywatelowi Rzymu czy filozofom Aeropagu, dziś człowiekowi cywilizacji technologicznej, zsekularyzowanej i konsumpcyjnej. Słowa Jezusa z Wniebowstąpienia przypominają nam wszystkim, że ewangelizacja jest możliwa tylko wtedy, gdy wspólnota głosi słowo Boże, ufając jedynie swojemu Panu. Opierając się na ziemskiej mocy, płacimy wysoką cenę. Nie oznacza to, że Kościół musi oddzielić się od świata – przecież Jezus przyjął nasze ciało, z wyjątkiem grzechu, i zwyczaje cywilizacji żydowskiej, w której się narodził. Kościół może czerpać z cywilizacji wszystkich czasów, ale zawsze w duchu wolności, który pochodzi od tych, którzy wiedzą, że to, co głoszą nie należy do nich, ale do Wiekuistego. Wniebowstąpienie jest zatem drogą Chrystusa ku pełni objawienia i dokonuje się dla wszystkich, którzy wierzą w Jego miłość – podsumował kard. Sarah.

Drugiego dnia kongresu Eucharystii przewodniczył abp Józef Kupny. Homilię poświęcił praktyce adorowania. Wskazał też, czym jest adoracja oraz zachęcił do adorowania Pana Jezusa w ciszy. – Odkrywamy adorację jako wymóg wiary. Adorować to postawić Boga w centrum życia, to nadać wszystkim sprawom właściwy porządek, stawiając Boga na pierwszym miejscu. Adorować to uznać pierwszeństwo Bożych planów, uznać swoją przynależność do Boga. Adorować to znaczy spotkać Jezusa bez listy próśb, ale z tym jednym pragnieniem, aby z Nim przebywać. Tam ma nam towarzyszyć pragnienie przebywania z Jezusem. Gdy adorujemy pozwalamy Jezusowi nas uzdrawiać i przemieniać. Adorując dajemy Panu możliwość przemienienia nas Jego miłością, rozjaśniania naszych ciemności, dodawania sił w różnych doświadczeniach.

Podczas kongresu wśród prelegentów znaleźli się m.in.: ks. Robert Skrzypczak, ks. Ryszard Kempiak, ks. Dariusz Oko, s. M. Małgorzata Cur czy s. Maria Rafaela z klasztoru Klarysek od Wieczystej Adoracji w Kłodzku.

2024-05-14 13:38

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Dzielnica Czterech Świątyń we Wrocławiu

Niedziela wrocławska 3/2007

[ TEMATY ]

ekumenizm

Wrocław

TOMASZ LEWANDOWSKI

Styczeń już od ponad czterdziestu lat jest szczególnym miesiącem dla ekumenii. Co roku odbywają się w nim Ekumeniczne Tygodnie Modlitw o Jedność Chrześcijan, które gromadzą tych wszystkich, którzy w duchu miłości i braterstwa pragną spotkać się z braćmi i siostrami innych wyznań. W tym roku po raz kolejny nabożeństwa odbywać się będą w różnych świątyniach, a zainauguruje je uroczyste nabożeństwo ekumeniczne w katedrze wrocławskiej.

biskup diecezji wrocławskiej Kościoła ewangelicko-augsburskiego
CZYTAJ DALEJ

Najstarszy biskup na świecie - 103 lata wiary i służby

2025-04-08 20:36

[ TEMATY ]

Meksyk

Źródło: Diecezjalne Siostry Matki Bożej Anielskiej

Msza św. pod przewodnictwem biskupa José de Jesús Sahagún de la Parra, archiwum

Msza św. pod przewodnictwem biskupa José de Jesús Sahagún de la Parra, archiwum

W wieku 103 lat meksykański biskup José de Jesús Sahagún de la Parra jest żywym świadkiem historii Kościoła katolickiego.

Wciąż sprawuje Eucharystię, i jednym z zaledwie czterech żyjących biskupów, którzy brali udział w Soborze Watykańskim II.
CZYTAJ DALEJ

Gorzkie Żale - 300 lat polskiej tradycji. Co warto wiedzieć o tym nabożeństwie?

2025-04-08 20:45

[ TEMATY ]

Wielki Post

Gorzkie żale

Karol Porwich/Niedziela

Gorzkie Żale to nabożeństwo pasyjne z początku XVIII wieku. Powstały w kościele św. Krzyża w Warszawie. Ksiądz Wawrzyniec Benik, ze zgromadzenia księży misjonarzy Wincentego a Paulo, napisał tekst nowego nabożeństwa oraz opracował jego strukturę na podstawie Godziny Czytań. Gorzkie żale to wyłącznie polska tradycja. Od przeszło 300 lat ożywia pobożność i gromadzi wiernych na rozważaniu Męki Pańskiej.

Nabożeństwo Gorzkich Żali składa się z trzech części poprzedzonych pobudką. Każda część składa się z: Intencji, Hymnu, Lamentu duszy nad cierpiącym Jezusem oraz Rozmowy duszy z Matką Bolesną. Treść śpiewów dotyczy poszczególnych etapów cierpienia Chrystusa: od modlitwy w Ogrojcu aż do skonania na Krzyżu. Tekst całości jest rymowany, co ułatwia jego przyswojenie, zapamiętanie i wyśpiewanie. Pobudka często nazywana jest też Zachętą. Ma na celu rozbudzenie kontemplacji nad cierpieniem Zbawiciela. Jest to bardzo piękny i poetycki tekst, w którym prosimy Boga o przenikający żal, rozpalający nasze serca.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję