20 stycznia w kościele ewangelickim przy ul. Kazimierza Wielkiego 39 zostało odprawione nabożeństwo ekumeniczne, na którym zgromadziło się wielu przedstawicieli różnych wyznań. Nabożeństwu
przewodził i kazanie wygłosił bp Mieczysław Cieślar, biskup diecezji warszawskiej Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego. Wśród uczestników nabożeństwa znaleźli się również przedstawiciele Kościoła
katolickiego w osobach: ks. prof. dr. hab. Henryka Seweryniaka i ks. dr. Dariusza Majewskiego, oraz przedstawiciele Kościoła mariawickiego: ks. Wawrzyniec Rostworowski i ks.
Mirosław Polkowski.
W kazaniu skierowanym do zgromadzonych Biskup Cieślar, nawiązując do przeczytanej wcześniej Ewangelii mówiącej o gościnie Jezusa u Marii i Marty, mówił o różnych
typach pobożności. „Jezus Chrystus przychodzi do nas w gościnę, jest gościem na tym świecie; ale chce mieszkać w naszych sercach, chce być w naszym życiu, w naszym
domu, chce być tym, co jest istotą naszego życia ze swoim słowem, ze swoją miłością. Pomyślmy o tym, kiedy spotykamy się razem z różnych Kościołów. (…)
Taka różnorodność jest potrzebna, że przede wszystkim musimy karmić swoją duszę Słowem, a jednocześnie składać świadectwo przez swoją służbę, przez swoje działanie. (…) W postaci
Marii nie znajdujemy uzasadnienia do zaniechania służby dla drugiego człowieka; jest tylko pochwała jej pokory, otwartości i szczerości w słuchaniu słów Pańskich. W postaci
i postawie Marty nie znajdujemy pogardy dla służby człowiekowi, ale ostrzeżenie, aby w tej służbie nie zapomnieć o najważniejszej cząstce, aby się w niej nie
zagubić. Aby pamiętać, że to, co czynimy, służy chwale naszego Pana” - mówił Ksiądz Biskup.
Na zakończenie nabożeństwa słowa pozdrowienia do zgromadzonych w kościele skierowali ks. Maria Wawrzyniec Rostworowski i ks. Henryk Seweryniak, który podziękował płockim ewangelikom
za gościnność. Słowa szczególnego podziękowania Ksiądz Profesor skierował do osoby, która łączy ten charyzmat Marty i Marii, do prof. Hanny Witt-Pasztowej, dzięki której staraniom
powstała świątynia ewangelicka w Płocku.
Nabożeństwo zakończył opłatek ludzi płockiej ekumenii przygotowany przez parafię ewangelicką w Płocku.
Brytyjski dziennik „Financial Times” opisuje w sobotę projekt polskiego miliardera Romana Karkosika, z którego inicjatywy we wsi Konotopie (Kujawsko-Pomorskie) powstaje najwyższy w Europie pomnik Matki Boskiej. Figura ma mieć 55 m wysokości i według „FT” zostanie konsekrowana 15 sierpnia 2026 r.
Jak relacjonuje gazeta, na należącej do Karkosika działce, gdzie realizowany jest „ogromny, niemal faraoński projekt”, stoją dwa dźwigi, a robotnicy budują cokół w kształcie korony. Niedaleko, w miejscowości Kikół, znajduje się dom Karkosika, jednego z najbogatszych przedsiębiorców w Polsce, który - jak podkreśla „FT” - unika kontaktów z mediami.
W ilu polskich kościołach podczas modlitwy wiernych słyszymy wezwania za tych, którzy odebrali sobie życie? Albo za tych, którzy zmagają się z myślami samobójczymi? Odpowiedź jest łatwa do przewidzenia: w bardzo niewielu.
Niedawno wysłuchałam poruszającego wywiadu Weroniki Kostrzewy z ks. Tomaszem Trzaską, ekspertem od zapobiegania samobójstwom. Kapłan podzielił się wymownym doświadczeniem: na szkoleniu dla księży i sióstr zakonnych zapytał, kto w minionym roku słyszał w kościele modlitwę wiernych za samobójców. Spośród kilkuset osób rękę podniosło zaledwie… pięć. „Za mało modlimy się publicznie za samobójców i ich rodziny” – powiedział ks. Trzaska.
Pod hasłem „Opera Łódź Opener” odbyła się dwudniowa inauguracja nowego sezonu artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi.
W sobotni wieczór zatytułowany „Włoska gala operowa” zabrzmiały najsłynniejsze arie operowe z półwyspu Apenińskiego, w wykonanu solistów teatru. Z kolei niedzielny rodzinny piknik przed teatrem wypełniły warsztaty plastyczne, „Opera na poduchach”, zabawy z kołem fortuny, teatralne przebieranki i koncerty dziecięcych chórów oraz pokazy taneczne uczniów szkoły baletowej. Koncert „Łódź Opera Opener”, czyli spotkanie z największymi arcydziełami opery włoskiej i słynnymi pieśniami neapolitańskimi otworzył nowy sezon artystyczny Teatru Wielkiego. Było to spotkanie z arcydziełami opery włoskiej oraz słynnymi pieśniami neapolitańskimi. Zabrzmiały m.in. uwertura do „Wilhelma Tella” i cavatina Figara Rossiniego, arie i chóry Verdiego („La donna è mobile”, Chór Niewolników, Marsz triumfalny), fragmenty z oper Pucciniego („Cyganeria”, „Tosca”, „Turandot”) z finałową arią „Nessun dorma”. Drugą część koncertu stanowiły popularne włoskie pieśni – „Chitarra Romana”, „Torna a Surriento”, „O sole mio”. Wykonali je znakomici soliści: Adam Sobierajski, Małgorzata Trojanowska, Patrycja Krzeszowska-Kubit, Agnieszka Makówka, Hanna Okońska, Arek Anyszka, Dominik Sutowicz oraz Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi. Koncertem zadyrygowali Rafał Janiak i Marcin Mirowski.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.