Wszyscy czujemy już wiosnę. W moim ogródku zaczynają kwitnąć przebiśniegi. Wiedziona tym tajemniczym, ożywczym zewem wiosny, przyjechałam 16 marca do sali purpurowej Żagańskiego Pałacu Kultury i trafiłam na koncert uczniów żagańskich średnich szkół muzycznych, wśród których jest wiele niezwykle obiecujących talentów. Jestem pewna, że dzięki dyrektorowi Pałacu w Żaganiu - Stanisławowi Piniucie - rozkwit tych talentów będzie możliwy.
W koncercie wzięło udział 15 uczniów, którzy zaprezentowali bardzo szeroką gamę możliwości. Utwory wykonywane były na fortepianie, fagocie, waltorni, ksylofonie, oboju, skrzypcach, trąbce, altówce, flecie i wiolonczeli. Nie sposób wymienić tu wszystkich zaprezentowanych utworów i ich kompozytorów. W żagańskiej sali zabrzmiały m.in.: III koncert Es-dur W. A. Mozarta, Walc z Maskarady A. Chaczaturina, VI sonata G. F. Haendla, koncert d-moll H. Wieniawskiego. Wszystkie utwory wykonywane były na wysokim poziomie. Mnie najbardziej urzekło trzech ostatnich wykonawców, których poziom gry - moim zdaniem - był iście mistrzowski. Byli to Michał Jedynak, który wykonał na ksylofonie IX kaprys N. Paganiniego; Katarzyna Rajkowska, która na saksofonie wykonała Impromptu et danse E. Bozzy, oraz Piotr Natyszyn, który zaprezentował scherzo b-moll F. Chopina. Oby więcej było tego typu koncertów.
Babilon nie tylko podbija, ale także „programuje” elity. Daniel i trzej towarzysze trafiają na dwór, uczą się języka, literatury, dworskich manier. To polityka asymilacji - nowe imiona, nowa szkoła, nowy stół. Młodzi przyjmują naukę, ale stawiają granicę przy „skażeniu” (hebr. gaʾal) królewskim pokarmem. Chodzi o więcej niż przepisy czystości. Pokarm z królewskiego stołu oznaczał udział w kulcie obcych bóstw i w lojalności wobec króla jako „pana życia”. Odmowa jest więc teologicznym „nie”. Chcemy być lojalni wobec króla, ale nie kosztem przymierza.
Uwolnieni przez reżim Łukaszenki z kolonii karnej w Bobrujsku na Białorusi ks. Henryk Okołotowicz i o. Andrzej Juchniewicz OMI zostali przewiezieni do nuncjatury apostolskiej w Mińsku, a następnie wysłani do Watykanu - informuje portal katolik.life.
Jak zaznaczono, do tej pory nie pojawiły się na ten temat żadne informacje oficjalne. Duchowni nie kontaktują się z mediami, nie odbyły się jeszcze żadne oficjalne spotkania z ich udziałem, nie skontaktowali się nawet z bliskimi im osobami. Przypuszczalnie przechodzą badania lekarskie. Duchownym towarzyszy metropolita mińsko-mohylewski abp Józef Staniewski.
Coroczny koncert kameralny ku czci świętej Cecylii był podsumowaniem działalności Fundacji Dzieł Salezjańskich w Lutomiersku
W liturgiczne wspomnienie św. Cecylii – patronki muzyki, chórów i organistów, Salezjańska Szkoła Muzyczna zaprosiła na koncert.
Coroczny koncert kameralny ku czci świętej Cecylii był podsumowaniem działalności Fundacji Dzieł Salezjańskich w Lutomiersku. - Dzisiejsza uroczystość to wspólne świętowanie naszej patronki św. Cecylii. Chcemy uczcić tych, którzy na co dzień muzyką, śpiewem, słowem i różnoraką posługą oddają chwałę Bogu. Wspólne świętowanie łączy wiele elementów, które dzisiejszego wieczoru chcę, aby wybrzmiały. Organizatorami dzisiejszej uroczystości są: Fundacji Dzieł Salezjańskich w Lutomiersku i Salezjańskie Szkoły Muzyczne w Lutomiersku – mówił rozpoczynając koncert ks. Dariusz Skowron SDB, wicedyrektor Salezjańskich Szkół Muzycznych. Wśród gości koncertu znaleźli się dyrektorzy instytucji państwowych, placówek oświatowych, artystycznych i zakonnych w tym ks. Kazimierz Dąbrowski SDB, dyrektora Dzieł Salezjańskich w Lutomiersku (Salezjańskich Szkół Muzycznych i Wspólnoty Zakonnej), Marcin Walicki - wizytator Centrum Edukacji Artystycznej Regionu łódzkiego, Aneta Adamiak z Zarządu Fundacji Dzieł Salezjańskich, Robert Jakubowski, Burmistrz Miasta i Gminy Konstantynów Łódzki. Ponadto koncertu wysłuchało grono pedagogiczne, wychowawcy i młodzież Salezjańskich Szkół Muzycznych w Lutomiersku, a także dobrodzieje i ofiarodawcy Fundacji. Na scenie auli Salezjańskich Szkół Muzycznych wystąpili: Ewelina Agata Zawiślak (flet) oraz Juliusz Wesołowski (harfa) – pracownicy naukowi Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.