Reklama

Jaka przyszłość mediów publicznych

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Obowiązująca Ustawa o Radiofonii i Telewizji nie gwarantuje apolityczności i niezależności mediów publicznych. - Potrzebna jest nowa ustawa - uważa Witold Kołodziejski z KRRiTV.
O przyszłości mediów publicznych w Polsce dyskutowali w Warszawie szefowie mediów, dziennikarze i politycy. Prelegenci zgodni byli co do tego, że media publiczne są potrzebne i muszą istnieć. - Nie powinny być prywatyzowane, bo rynek nigdy nie będzie w stanie realizować zadań misyjnych - przekonywał Witold Kołodziejski. - Dziś na rynku mediów w Polsce tylko media publiczne produkują programy, które nie muszą przynosić zysków - dodał pełniący obowiązki prezesa TVP Andrzej Urbański.
Dlatego też zarówno telewizja publiczna, jak i radio mogą pozwolić sobie na emitowanie „niekomercyjnych” programów, takich jak teatr, reportaż, dokument.
Żeby jednak mogły to robić, trzeba pilnować, w czyich są rękach. Zdaniem Janiny Jankowskiej, przewodniczącej Rady Programowej TVP, jeżeli władze w mediach publicznych powoływane są przez administrację państwową, to musi się to odbić na programie. - Oczywiście, może się zdarzyć rewelacyjny prezes, który samorzutnie odetnie się od wpływów politycznych, ale jeżeli zachowany zostanie mechanizm wyboru władz mediów w kluczu politycznym, to skąd mamy wiedzieć, jak się zachowa władza po następnych wyborach? Jeżeli np. wygra PO, to może sprywatyzować dwa kanały telewizji publicznej, w których pojawią się programy typu „Big Brother” - przestrzegała Janina Jankowska. Dodała, że media nie mogą być kartą przetargową w układach politycznych, a - niestety - dziś politycy traktują media, jakby byli ich właścicielami.
Zdaniem senatora i publicysty „Niedzieli” Czesława Ryszki, w mediach publicznych musi być szczególna odpowiedzialność za prawdę, czyli zgodność przekazu z rzeczywistością. - Media publiczne muszą służyć dobru wspólnemu, promować polską kulturę, historię, budować polską tożsamość - konkludował Czesław Ryszka.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2007-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Podróże, mecz tenisowy – o czym dziennikarze rozmawiali z Papieżem

2025-05-12 15:52

[ TEMATY ]

media

spotkanie

Papież Leon XIV

Vatican Media

Po przemówieniu do przedstawicieli mediów z całego świata w Auli Pawła VI Papież postanowił osobiście pozdrowić niektóre grupy dziennikarzy. W prezencie otrzymał szalik z peruwiańskich Andów i relikwię papieża Lucianiego, a jedna z osób zaproponowała mu mecz tenisowy. „O ile nie będzie Sinnera” – zażartował Papież, odnosząc się do czołowego włoskiego tenisisty.

Szalik z alpaki z peruwiańskich Andów, zdjęcie z dziennikarką w niemal „papieskim” białym kostiumie, dar w postaci relikwii papieża Lucianiego, propozycja meczu tenisowego (to jeden z ulubionych sportów Leona XIV), żart na temat możliwej podróży do miejsca, gdzie odbywał się Sobór Nicejski i - tej niezrealizowanej -do Fatimy – takie prezenty i pytania przekazywali Leonowi XIV dziennikarze, którzy mieli okazję rozmawiać z nim po audiencji dla mediów z całego świata.
CZYTAJ DALEJ

Krótka modlitwa za papieża Leona XIV

2025-05-09 09:56

[ TEMATY ]

Papież Leon XIV

PAP/EPA/ALESSANDRO DI MEO

Módlmy się za naszego papieża Leona XIV, niech nasz Bóg i Pan, który go wybrał do wykonywania władzy biskupiej, zachowa go w zdrowiu i bezpieczeństwie dla swojego Kościoła świętego, aby rządził świętym ludem Bożym.
CZYTAJ DALEJ

Kandydanci na prezydenta odpowiadali na pytanie o aborcję

2025-05-12 21:20

[ TEMATY ]

debata prezydencka

Screen

Podczas dzisiejszej debaty kandydatów zapytano m.in. to, co zrobić, by uniknąć katastrofy demograficznej w Polsce.

Kandydat na prezydenta Karol Nawrocki mówił: "z całą pewnością promowanie antywartości czy wartości śmierci, a nie życia, jest problemem, który wpływa na wymiar demograficzny państwa polskiego". "Trzeba wrócić do wspierania polskich rodzin, do tych wartości, które zachęcają Polaków do tego, aby swoje rodziny zakładali i o swoje rodziny dbali" - ocenił.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję