Reklama

Patriotyzm w modzie

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Trzej polscy szczypiorniści z reprezentacji narodowej, która zakwalifikowała się do igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro i od kilku tygodni znowu jest na topie, promują kampanię „Poczuj dumę”. Karol Bielecki, Sławomir Szmal i Kamil Syprzak są ambasadorami akcji zorganizowanej przez wrocławską firmę Surge Polonia, która produkuje odzież patriotyczną. – Celem kampanii jest promowanie patriotyzmu, polskiej historii i pamięci o ludziach i wydarzeniach, z których możemy być dumni – mówi Mateusz Nawrocki, specjalista PR z firmy Surge Polonia. – Piłkarze ręczni godnie nas reprezentują, a jednocześnie pokazują, jak ważne w dążeniu do celu są wytrwałość i ambicja. Dlatego zaprosiliśmy ich do naszej kampanii.

Reklama

O patriotyzmie można mówić na różne sposoby. Surge Polonia wybrała przekaz trochę nietypowy. Wizerunki naszych szczypiornistów z napisem: „Poczuj Dumę” umieszczono na 140 billboardach, które trafiły do 9 miast w Polsce. Akcja jest obecna również w Internecie, gdzie znajdziemy fotografie z sesji zdjęciowej, w której uczestniczyli sportowcy, oraz rozmowy, w których mówią czym dla nich są patriotyzm i poczucie narodowej dumy. – Patriotyzm oznacza ambicję, pasję, wiarę w siebie i poczucie wspólnoty – twierdzi Sławomir Szmal. – Przez udział w akcji chciałbym przekazać młodym ludziom swoje doświadczenia i zachęcić ich do wytrwałości i pracy – mówi z kolei Kamil Syprzak i dodaje: – Wiem, że taki impuls jest bardzo ważny. Pozwala wykorzystać i rozwijać talent.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Nie są to jedynie słowa, Syprzak spotkał się bowiem z drużyną szczypiornistek z wrocławskiego klubu piłki ręcznej UKS „Handball 28”, przeprowadził z nimi trening i rozmawiał także o patriotyzmie.

Termin akcji – kwiecień i maj – nie jest przypadkowy. W kwietniu obchodziliśmy 1050. rocznicę Chrztu Polski. Na początku maja przypadają Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej oraz święto Konstytucji 3 maja. W akcję „Poczuj Dumę” może się włączyć każdy, np. przez umieszczenie na Instagramie zdjęć inspirowanych hasłem kampanii. W kolejnych miesiącach akcja będzie kontynuowana. Warto śledzić kolejne odsłony w Internecie.

Surge Polonia jest firmą z misją. Produkuje odzież patriotyczną, a jej nazwa (Powstań, Polsko) pochodzi od zawołania, które było umieszczone na sztandarze 1. Samodzielnej Brygady Spadochronowej dowodzonej przez gen. Stanisława Sosabowskiego. Na dzień założenia firmy wybrano specjalną datę – 11 listopada 2011 r. W działalność Surge Polonia wpisana jest edukacja – zwracanie uwagi odbiorców na polską historię, tę dawną i tę współczesną. Taki przekaz niosą umieszczane na odzieży wizerunki, prowadzony w Internecie blog historyczny oraz kampanie medialne, takie jak „Poczuj Dumę”. – To jedyna w swoim rodzaju kampania społeczno-edukacyjna – mówi Mateusz Nawrocki. – Organizujemy ją po to, by pokazać, że patriotyzm to postawa, która buduje wewnętrznie, daje dużo pozytywnych impulsów do działania i tworzy mocne więzi między ludźmi.

2016-04-27 08:50

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Czy w Poniedziałek Wielkanocny udział we Mszy św. jest obowiązkowy?

[ TEMATY ]

Wielkanoc

Poniedziałek Wielkanocny

Karol Porwich/Niedziela

Wśród licznych świąt kościelnych można wyróżnić święta nakazane, czyli dni w które wierni zobowiązani są od uczestnictwa we Mszy świętej oraz do powstrzymywania się od prac niekoniecznych. Lista świąt nakazanych regulowana jest przez Kodeks Prawa Kanonicznego. Oprócz nich wierni zobowiązani są do uczestnictwa we Mszy w każdą niedzielę. Czy Poniedziałek Wielkanocny jest świętem nakazanym?

Poniedziałek Wielkanocny nie jest świętem nakazanym. Wierni nie są więc zobowiązani do uczestnictwa we Mszy świętej oraz powstrzymywania się od prac niekoniecznych, jednak polscy biskupi zachęcają do udziału w liturgii również w te dni. Wielkanoc to najważniejszy czas w całym roku dla nas, katolików! Dlatego też zachęcamy, aby uczestniczyć we Mszy św. nie tylko w Niedzielę Wielkanocną, ale również w Poniedziałek Wielkanocny.
CZYTAJ DALEJ

To znak, że papież odszedł w okresie wielkanocnym

Gdy odszedł Jan Paweł II – też był kwiecień – to moje pierwsze skojarzenie po śmierci Franciszka, które kieruje serce do roku 2005. Też był to okres Świąt Wielkanocnych. Zauważmy: wybór Franciszka był oceniany jako zapowiedź nowego stylu, jako nowy powiew.

Umarł w czasie Świąt Zmartwychwstania Pańskiego, w poniedziałek wielkanocny, czyli w czasie tak bardzo wiążącym się z odnowieniem właśnie. Z odrodzeniem. Z życiem, które tylko zmienia się, nie kończy. To z pewnością wymowny znak dla świata. Także dla Kościoła, który nadal trwa, także w okresie sede vacante, bo został założony przez Zmartwychwstałego Chrystusa.
CZYTAJ DALEJ

W Radomiu odbyły się uroczystości pogrzebowe bpa Piotra Turzyńskiego

2025-04-22 15:44

[ TEMATY ]

pogrzeb

Radom

bp Turzyński

EpiskopatNews/flickr.com

Tłumy wiernych, ponad 30 biskupów i arcybiskupów, 300 księży, wzięło udział w uroczystościach pogrzebowych biskupa Piotra Turzyńskiego - biskupa pomocniczego diecezji radomskiej, delegata KEP ds. Duszpasterstwa Emigracji Polskiej i ds. Duszpasterstwa Nauczycieli. Mszy świętej w katedrze Opieki NMP w Radomiu przewodniczył 22 kwietnia abp Wacław Depo, metropolita częstochowski. W koncelebrze uczestniczyli: Prymas Polski abp Wojciech Polak i abp Adrian Galbas, bp Marek Marczak i bp Marek Solarczyk.

Bp Piotr Turzyński zmarł w poniedziałek, 14 kwietnia, w 61. roku życia po długiej chorobie nowotworowej. W lutym obchodził 10. rocznicę święceń biskupich. W kapłaństwie przeżył 37 lat. Został pochowany w Grobowcu Biskupów Radomskich na cmentarzu przy ul. Limanowskiego w Radomiu.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję